Egy életszerű példa hol siklik férle a klíma garanciája:

 

Klíma tulajdonos: - Igaz, hogy én vettem ezt a gépet, de én nem tudom megállapítani a hibát. Ezért jöjjön ki a forgalmazó, a telepítő vagy a beüzemelő. Nem mondták, hogy nem ilyen klímát kellene választani!

Értékesítő: - Kérem, tőlem ezt a készüléket rendelték, biztos, hogy az én készülékem jól működik. Lehet, hogy szakszerűtlen volt a kiválasztás a használat vagy a rosszul lett beszerelve…,vagy lehet, hogy elmaradt a karbantartás.

A telepítő szakember: - Mivel a készüléket nem tőlem vásárolták az alkatrészt a beüzemelőtől vagy a forgalmazótól kell kérni.

Készüléket beüzemelő szaki: - Azért nem lehet beüzemelni, mert a gép „gyári hibás” vagy a gondatlan szerelés miatt ment tönkre. Jöjjön ki a forgalmazó vagy a klímaszerelő és állapítsa meg a hibát.

Karbantartást végző szaki: - A szakszerű karbantartás ellenére azért ment tönkre a készülék, mert helytelen szerelési, beüzemelési technikát alkalmaztak. Ez hosszútávon tönkretette a berendezést.

 

A fentiekből jó kitűnik, hogy a garanciát egy összetett, egymásra ható és egymástól függő tevékenységek sorozata határozza meg, ezért a legjobb megoldás, ha a felelősségvállalás egy kézben koncentrálódik!

 

Ki, mikor, milyen feltételekkel vállalja a garanciát?

Fontos kérdés: Ön mikor és kitől kérheti jogosan az esetlegesen felmerülő hibák kijavítását egy klímaberendezés beszerelését követően. Magára a készülékre a gyártó vállalja 1-2 vagy akár 5 évre a garanciáját, de ezt számos feltétel együttes megléte esetén lehet csak érvényesíteni, az értékesítést végző forgalmazó felé. Mik lehetnek ezek a feltételek, vagyis mire is kell odafigyelnünk, hogy érvényesíteni tudjuk a garanciánkat!

 

 Készülék megvásárlása

A legjobb, ha a kivitelező cégtől vagy személytől vásároljuk a készüléket is, hiszen a további garanciális és karbantartási ügyek intézését ezzel egy csapásra le is tudhatjuk. Érdemes ezt az utat választani, hiszen minden további garanciális felelősség a kivitelező és egyben értékesítő cégnél marad.

Fontos, hogy csak számlával igazolt telepítés esetén és rendszeres karbantartás mellett érvényesíthető a garancia!

Ha mégis magunk vásároljuk meg a készüléket, csak megbízható forgalmazótól, klíma-szakkereskedőtől szabad ezt megtenni, aki szerződött partnere a nagykereskedőnek, importőrnek. Így probléma esetén a garancia is tovább érvényesíthető felé.

Telepítés

Kizárólag képesített szerelő által, a készülék telepítési utasításában szereplő előírások szigorú betartása mellett kell és lehet a klímakészüléket végleges helyére telepíteni. A szakszerű telepítésnél nagy figyelmet kell fordítani a készülék elhelyezésére, rögzítésére a csővezeték kialakítására, a kábelezésre, a tömítő peremezések és a felhasznált anyagok, szerelvények minőségére.

Beüzemelés

Nagyon fontos lépés a szakszerű beüzemelés. Ezek részei a megfelelő nyomáspróba, vákuum és szivárgásvizsgálati, hőmérséklet, elektromosság és próbaüzem alatti együttes műszaki adatok mérése. A beüzemelés adatait és tényét a garanciafüzet részeként, jegyzőkönyv formájában kell rögzíteni.

Karbantartás

A légkondicionáló berendezéseket gyártói előírásnak megfelelően, de általában évente kétszeri alkalommal kell karban tartani. Ekkor ellenőrizzük az üzemszerű működést, áramfelvételt, motorikus működést, légáramlást, hőmérséklet, nyomásokat stb. Ha a szakszerelőnk eltérést tapasztal az előírt műszaki adatokban, sok esetben a helyszínen ki tudja javítani azokat, megelőzve ezzel a berendezés hosszú távú károsodását esetleg végleges meghibásodását.

A fentiekből is jól látszik, hogy a garanciát egy komplex, sok elemből álló és egymásra ható folyamat összessége határozza meg, ezért a legjobb megoldás, ha a részfolyamatok minél kevesebb kézben koncentrálónak.

Azt javaslom, válassza a könnyebbik utat!

Ha az előzetes helyszíni felméréskor elégedett volt a szakemberünk felkészültségével és korrekt árajánlatot kapott, ragaszkodjon ahhoz is, hogy ő hozza a berendezést, majd ő is telepítse, üzemelje be, és a szükséges karbantartást is ő végezze el minden évben!

Egy esetleges hiba esetén, így kerülhető el leginkább a felelősség áthárítása, valamint egy csomó kellemetlenség!

Minél kevesebb felelősön keresztül vásároljuk meg a klímakészülékünket, annál egyszerűbb lesz a dolgunk a garancia intézésekor. Így hosszú távon boldogan élvezhetjük a megbízhatóan működő klímaberendezésünk nyújtotta komfortot.

Ellenkező esetben jöhet a fent leírt „rémálom”!

Kérdése van? Tegye fel!

Legyen olyan részletes, amennyire csak tud.